REGULAMENTUL MOTOCROS CUP 2014
NUMERE DE CONCURS
Numerele de concurs sunt acordate de FRM pe durata intregului sezon.
MOTOCICLETE SI CLASE
MOTOCICLETE
Concursurile sunt deschise motocicletelor definite de anexa 01 a regulamentelor tehnice
de motocros cu exceptia clasei HOBBY unde sportivii pot participa cu motociclete
enduro sau motocross
CLASE
Clasele recunoscute pentru MOTOCROSS CUP sunt :
-50 cmc – fond rosu, numere impare;
-65 cmc – fond alb, numere pare ;
-85 cmc – fond galben, numere impare ;
-MX2 (cuprinzand motoare de la 100 cmc-125 cmc in 2 Timpi si mot.de la 175
cmc la 250 cmc in 4 Timpi)- fond negru, numere pare;
–MX2 JUNIOR (cuprinzand motoare de la 100 cmc-125 cmc in 2 Timpi si
mot.de la 175 cmc la 250 cmc in 4 Timpi)- fond negru, numere pare;
-MX1 (cuprinzand mot.de la 175 cmc la 250 cmc in 2 Timpi si mot.de la 250 cmc
la 450 cmc in 4 Timpi) – fond alb, numere impare.
-MX AMATORI SI MX VETERANI( clasa open pt motoare 2T si 4T)- fond alb,
numere negre pt AMATORI si fond albastru, numere albe pt VETERANI
-MX QUAD( clasa open si PRO)- fond alb, numere negre
OFICIALI
FRM deleaga la fiecare competitie un oficial.
Juriul este alcatuit din trei membrii. Acestia sunt membrii ai Comisiei de motocros sau ai
Biroului Federal, prezenti la competitie.
DIRECTORUL DE CONCURS
Directorul de concurs este unul dintre membrii comisiei de motocros prezent la
competitie sau un membru al organizatorilor.
Directorul concursului si Juriul au sub autoritate pe toti cei implicati in desfasurarea
concursului.
REGULAMENT PARTICULAR
Regulamentul Particular intocmit de organizator, va respecta standardele FRM
ACCEPTAREA INSCRIERILOR
Inscrierea se accepta numai posesorilor unei licente valabile in limite de varste pe clase
conform regulamentelor FRM.
ANTRENAMENTELE LIBERE
Un antrenament liber cu o durata cel putin egala cu cea a unei manse de concurs va avea
loc pentru fiecare categorie, conform orarului precizat de regulamentul particular al
concursului.
ANTRENAMENTE CRONOMETRATE
Un antrenament cronometrat cu durata unei manse va stabili ordinea intrarii la grila de
start in mansele concursului.
PREZENTA PILOTILOR
O scurta prezentare a pilotilor este obligatorie (functie de conditiile meteorologice).
CONCURSUL
Toate concursurile vor cuprinde :
-2 manse a 10 minute + 2 ture la clasa 50 cc ;
-2 manse a 12 minute + 2 ture la clasa 65 cc ;
-2 manse a 20 minute + 2 ture la clasa 85 cc ;
-2 manse a 15 minute + 2 ture la clasa MX AMATORI + MX VETERANI ;
-2 manse a 15 minute + 2 ture la clasa MX QUAD ;
-2 manse a 25 minute + 2 ture la clasa MX1 SI MX2;
STARTUL
Toate motocicletele vor fi obligatoriu in zona de asteptare cu 10 minute inaintea fiecarui
start.
Ordinea intrarii pilotilor la grila pentru startul fiecarei manse este determinat de rezultatul
antrenamentului cronometrat.
Pilotii isi vor ocupa locul la grila de start unul cate unul incepand cu cel mai bun timp
obtinut la antrenamentul cronometrat, apoi al doilea,etc.
Grila va asigura startul a minim 30 de piloti, maxim 40.
Inaintea fiecarui start, in zona de asteptare va fi aplicata urmatoarea procedura :
Cu 10 minute inaintea startului toate motocicletele trebuie sa fie in zona de asteptare.
Sanctiunea pentru nerespectarea acestei prevederi este excluderea din mnsa respectiva.
Cu 5 minute inaintea startului, dupa avertizarea sonora (fluier) toata lumea va parasi zona
de asteptare cu exceptia pilotilor si a cate unui singur mecanic/pilot apoi la semnalul
directorului de concurs(si sonor-fluier), pilotii parasesc zona de asteptare si se indreapta
spre grila de start. Mecanicul va ramane in zona de asteptare pana ce startul va fi dat.
Pilotilor ce si-au ocupat locul la start nu li se permite sa-l mai schimbe.
Startul se va da in grup, cu motoarele pornite.Starterul va arata un steag verde si din acest
moment pilotii sunt la dispozitia sa pana vor parasi grila.Dupa ce toti pilotii s-au aliniat la
grila, starterul va arata timp de 15 secunde un panou indicand « 15 secunde ».La sfarsitul
celor 15 secunde, starterul va arata un panou indicand « 5 secunde », iar grila va cadea
intre 5 si 10 secunde de la prezentarea panoului indicand « 5 secunde ». Nimanui, cu
exceptia oficialilor si fotografilor autorizati de organizator nu i se permite accesul in
zona, iar amenajarea de orice fel este interzisa.
Doar pilotii, oficialii, si fotografii autorizati de organizator au acces inapoia grilei.
Pilotilor li se permite amenajarea acestei zone dar fara a folosi unelte sau ajutorul cuiva.
Daca pilotul aflat la grila are o problema mecanica, va astepta caderea grilei si apoi va
putea primi pe loc asistenta de la mecanicul sau. Sanctiunea pentru nerespectarea acestei
prevederi este excluderea din mansa respectiva.
START GRESIT
Un start gresit va fi indicat prin agitarea unui steag rosu. Pilotii se vor intoarce in zona de
asteptare si procedura de start se va repeta in cel mai scurt timp posibil.
OPRIREA PREMATURA A CONCURSULUI
Directorul concursului are dreptul sa opreasca prematur, sau sa anuleze concursul (total
sau partial) din proprie initiativa, din motive de siguranta sau alte cazuri majore.
Daca un concurs (mansa) este oprit in prima jumatate a timpului de alergare, se va da un
nou start. Pilotii se intorc in parc iar restartul va avea loc la 30 de minute de la oprirea
cursei. Se permite schimbarea motocicletei, alegerea trebuie facuta cu maximum 10
minute inaintea restartului.
Directorul de concurs poate exclude de la restart unul sau mai multi piloti ce au
determinat prin actiuni neregulamentare crearea situatiilor ce au dus la oprirea prematura
a cursei.
Daca jumatate din timpul de alergare a trecut, cursa va fi considerata completa, pilotii
fiind clasati in ordinea ocupata in turul anterior opririi premature a cursei (turul in care
steagul rosu a fost aratat). Pilotii considerati de directorul de concurs vinovati de oprirea
cursei vor fi clasati dupa cei ce au efectuat un numar de ture mai mare sau egal.
Cu exceptia unui start gresit, o mansa poate avea un singur restart.
Daca o mansa trebuie oprita a doua oara, iar jumatate din timpul de alergare nu a trecut,
mansa va fi anulata.
AJUTOR STRAIN ; SCURTAREA TRASEULUI
Pilotii pot primi asistenta in timpul antrenamentelor si curselor numai in zona de reparatii
si zona de asteptare.
Pe timpul desfasurarii antrenamentelor si concursurilor pilotii pot fi ajutati doar de
oficialii desemnati de organizator, in scopul asigurarii sigurantei. Scoaterea in afara
traseului de concurs a unui sportiv cazut, nu este considerata ajutor strain.
Pe marginea traseului se va amenaja o zona de reparatii pentru perioada desfasurarii
concursului, zona rezervata exclusiv mecanicilor si semnalizatorilor (antrenori).
Realimentarea se va face doar cu motorul oprit.
Scurtarea traseului este interzisa.Sanctiunea pentru incercarea de a obtine un avantaj prin
taierea traseului este excluderea din mansa sau antrenamentul respectiv.
Pilotul care a parasit traseul poate continua cursa doar reintrand pe traseu in deplina
siguranta, fara a-si crea un avantaj, prin punctul cel mai apropiat de locul unde a parasit
traseul. Scoaterea castii reprezinta abandonul sportivului.
SEMNALELE OFICIALILOR
Semnalizarile oficiale se vor face cu ajutorul unor steaguri masurand aproximativ 750 x
600 mm si anume :
SEMNAL SEMNIFICATIE
ROSU, AGITAT STOP, OBLIGATORIU TUTUROR
NEGRU+PANOU CU NUMAR CONCURS STOP PILOTULUI INDICAT
GALBEN, STATIC PERICOL, INCETINITI
GALBEN AGITAT PERICOL MARE,PREGATITI SA OPRITI
DEPASIREA INTERZISA
ALBASTRU, AGITAT ATENTIE,VETI FI DEPASIT(DE LIDER,ETC)
STEAGUL ALBASTRU VA FI FOLOSIT DE UN OFICIAL DESEMNAT LA
PROCEDURA DE START
CADRILAT ALB-NEGRU INCHEIEREA ANTRENAMENTULUI, CURSEI
CONTROALE TEHNICE SI VERIFICARI
Controalele tehnice se vor desfasura conform procedurilor indicate de regulamentul
FRM.
REZULTATE
Castigatorul unui concurs este pilotul care trece primul linia de sosire.
Din acest moment toti pilotii ce trec linia de sosire vor fi opriti.
In caz de egalitate numarul victoriilor va fi luat in consideratie, apoi punctele din ultimul
concurs, apoi ordinea din ultima mansa.
Toate rezultatele vor fi omologate de juriu.
PUNCTE
Se acorda puncte pilotilor clasati pe primele 20 locuri in ordine : 25, 22, 20, 18, 16, 15,
14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.
PREMIERE
Pilotii clasati pe primele 3 locuri vor participa la festivitatea de premiere obligatoriu.
Concurentii au obligatia sa afiseze pe toata durata desfasurarii concursului 3 autocolante
(50 cmp) cu MOTOCROSS CUP ce va fi aplicata pe cele 3(trei) placi de numar pe
fiecare motocicleta participanta.
Taxa de participare : 100 lei