Desi nu tine o evidenta a titlurilor cucerite in diversele discipline ale motociclismului, Florian Pop a trecut prin toate si a vazut de toate: o sumedenie de marci de motociclete, de curse, cateva accidentari dupa care putini credeau ca isi va mai putea reveni. A inceput sa alerge cu batranele CZ uri de motocross la sfarsitul anilor 70, a cucerit un titlu de campion balcanic, apoi a fost invitat in Franta sa alerge la curse, inclusiv la Paris-Bercy Supercross! La sfarsitul anilor ’90, dupa o accidentare la motocross, obtinea titluri la viteza! A concurat inclusiv la una dintre primele editii ale Red Bull Romaniacs, iar in 2012 impresiona in Motocross Cup, scotand la clasa Veterani, timpi demni de clasele MX1 si MX2. Florian Pop este o legenda vie. Se cuvine sa luam aminte la ce are de spus:
Florian Pop, care mai sunt vestile din directia campionului din Targu Mures?
Pot sa spun ca am intrat in lumea moto ca si comerciant, am deschis un magazine de piese, echipamente si accesorii moto, in colaborare cu MyMoto, vreau sa ma ocup de tot ceea ce inseamna off-road in aceasta retea, care e specializata mai mult pe strada. M-am ocupat mult de treburi organizatorice in ultimul timp, si inca mai am de lucru. Ma ocup si de promovarea Beta in Romania, am fost la EICMA, pentru o discutie cu reprezentantii marci, am inceput si o scoala de pilotaj, Pop Florian Racing, proiecte si activitati sunt multe asadar.
Exista vreo posibilitate sa te vedem inapoi la curse, la ghidonul unei motociclete?
Acest lucru nu se va intampla, am spus si inainte de cursa de la Zarnesti din 2012, ca va fi ultima cursa si am avut prea mare dreptate se pare. Voi participa la competitii ca si consilier, prefer sa folosesc acest termen si nu pe cel de antrenor si desigur voi fi alaturi de fiul meu Denis, care vrea sa concureze la motocross. In acest an, Denis are trei titluri de campion, doua la viteza si unul la supermoto, dar el trage spre motocross. Din aceasta cauza el va alerga in Motocross Cup, aceasta este competitia in care poate sa creasca si vreau sa il trimit in cantonamentul organizat de Adrian Raduta in februarie, in Spania. Denis este la inceput, va alerga in clasa MX2 Juniori in Motocross CUP pentru ca in aceasta competitie este miscare, este verva, sunt mai multi piloti, nu ca in campionatul national unde sunt trei piloti la start. Cum sa progresezi daca ai doi piloti care o iau inainte, dupa care te invarti singur pe circuit? Mai doresc sa merg si in Campionatul Ungariei, acolo unde taxa de participare este mai degraba simbolica, de altfel suntem si geografic aproape de Ungaria.
Cine este fan al motocrosului si nu a auzit de Pop Florian, ar face foarte bine sa isi reconsidere pozitia de fan si sa se puna la punct cu cunostintele. Ai cam trei decenii de curse, multe titluri de campion, cum vezi scena motocrosului romanesc in acest moment?
Ca pe un fel de economie de piata. Federatia Romana de Motociclism ramane rigida, vor multi bani pentru organizarea de etape, organizatorii nu au de unde sa scoata acei bani, pun taxe la piloti, iar din cauza taxelor mari, pilotii nu merg la curse si organizatorii se feresc sa… organizeze. Ca rezultat, anul acesta s-au organizat “doua etape si jumatate”, pentru a se putea da un titlu.
Cum vezi competitia Motocross Cup?
Motocross Cup, are o gandire mai orientata spre sport si o organizare mult mai buna. In 2014 nu am asistat la nici o etapa, dar in 2012, atunci cand am participat si eu, am avut impresia ca sunt in alta tara. Totul era diferit, de la programul respectat, la atitudinea organizatorilor, la panourile cu sponsori, pentru ca ei sa se vada in fotografii…
Totusi, au circulat informatii pe internet ca vom avea un Campionat National cu multe etape, din care, la fel de multe se vor alerga la Zarnesti.
Pare o solutie disperata, o solutie de avarie, care arata ca nu mai sunt organizatori care sa fie interesati sa colaboreze cu Federatia Romana de Motociclism. S-a practicat si la viteza acest lucru, atunci cand toate etapele se tineau pe aeroportul de la Caransebes. Circuitul de la Zarnesti este foarte frumos, dar la pretentii de Federatie, cum poti sa organizezi atatea curse – cinci se pare, pe acelasi circuit? Sa vedem si daca se vor tine.
Care sunt lucrurile care crezi ca ar revigora motociclismul romanesc?
Greu de spus. Dar, primul lucru ar fi competitiile fara taxe. Am organizat in vara, noi, pasionatii de motocross din Mures, trei etape, pe circuite folosite la antrenament, in jurul orasului si au fost 40 de piloti minim la start. De ce nu ii vedem si la etapele de campionat national, de ce au venit aici? Pentru ca nu au avut de platit taxe si pentru ca au fost primiti cu caldura, nu cu rigiditate. Pentru ca nu au fost mereu pasibili de pedeapsa, daca nu se supun regulamentelor. Sunt oameni care sunt incepatori, ei trebuie incurajati si asistati si nu urmariti pentru a fi penalizati pentru mai stiu ce incalcari ale regulamentelor. Apoi, la curse s-au dat premii sportivilor clasati pe primele sase locuri, nu au fost premii mari, dar s-au acordat totusi niste premii. Apoi, la una dintre curse spectacolul a fost maxim, s-au luptat Mihai Stoichescu si Istvan Balasz.
Dar cum a fost posibila organizarea acestei curse?
FRM are statut de fundatie, iar noi am gasit alte fundatii cu care sa colaboram si sa organizam curse de motocross. Sunt trei circuite in jurul Targu Muresului, Ungheni, Santioana si Remetea. Sportivii trebuie sustinuti, nu trebuie sa li se ia bani pentru ca tu sa poti supravietui. FRM se bazeaza pe dragostea motociclistilor pentru curse, motociclisti care platesc taxe, dar ceea ce nu se intelege este ca atunci cand nimeni nu va mai veni la curse, nu vor mai exista nici platitori de taxe.
Iti multumim pentru interviu si iti dorim mult succes in proiectele pe care le dezvolti pentru 2015!