Provocarile carora au trebuit sa le faca fata organizatorii Motocross Cup, un debut de sezon cu multe ploi, dar si necesitatea – datorita lucrarilor agricole intense, utilizarii unui alt circuit decat Prundu, ales pana acum in mod “traditional” pentru debutul sezonului, au condus la includerea in calendarul Motocross Cup a doua noi circuite, Corsarul Rosu si Sfantu Gheorghe. Circuitul “Corsarul Rosu” a fost complet reconfigurat, dupa ce pentru mai multi ani a stat pe “stand-by”, iar formatul circuitului de la Sfantu Gheorghe a beneficiat de importante imbunatatiri. Nu in ultimul rand, circuitul de la Zarnesti a fost pregatit la un nivel de competitie mondial, descrierea ii apartine lui Csaba Tompa, tatal sportivului Krisztian Robert Tompa, prezent in campionatele mondiale.
Circuitul Corsarul Rosu a facut fata cu brio precipitatiilor, permitand desfasurarea cate unei manse la fiecare clasa, organizatorii revenind aici atunci cand a permis vremea, cu o noua etapa, pentru ca pilotii sa se poata bucura de formatul atractiv al circuitului in conditii optime.
93 de sportivi au alergat in cele cinci etape ale Motocross Cup, pilotii profesionisti si amatori beneficiind de un mediu competitional sigur si de o organizare previzibila, fanii motocrosului putand extrage mai multe concluzii. Cei mai buni piloti de motocross au avut unde sa evolueze si sa se pregateasca in vederea competitiilor externe, fapt valabil pentru George Cabal, locul 17 in puternicul campionat german ADAC MX Masters, Youngster Cup, Krisztian Tompa, locul 24 in Campionatul Mondial, clasa MX85 si Adrian Raduta, care la sfarstiul sezonului a castigat al treilea sau titlu de campion est european de motocross.
O tanara generatie de piloti a aratat ca poate face cu success nivelului competitional din afara Romaniei, Ionut Corbea obtinand titlul de vice-campion est-european la clasa MX2 si reusind chiar sa-l invinga pe Kristian Tompa la Sfantu Gheorghe. Iar aceasta nu poate insemna decat un plus de motivatie pentru Krisztian si un plus de spectacol in competitie, anul viitor! Alex Rosu a reusit sa treaca peste accidentarea de la mana din vara, in campionatul est-european, gestionand cu maturitate cursa de la Sfantu Gheorghe, iar Arthur Tataru a evoluat cu pasi siguri, incheind sezonul al doilea la clasa MX2 Junior. Un alt tanar rider talentat si motivat, Alexandru Gradinariu, a urcat de mai multe ori pe podium in acest sezon, fiind o concurenta serioasa pentru pilotii Top Cross TCS!
Si mai imbucurator este poate ceea ce se intampla la clasele mezine ale Motocross Cup: Mario Popovici, castigatorul clasei MX65 dand dovada de un real talent pe pistele de motocross, cunoscatorii intr-ale motocrosului remarcand intrecerile sale cu Cristian Marinescu, cu Eross Kopany sau cu Ordog Zoltan, “rivalii” din clasa, dar chiar si cu riderii la clasa superioara, MX85, de unde se remarca Andrei Poponut, Razvan Stanescu, Arthur Slapciu si Nimat Andrei. Am lasat intentionat la urma un fenomen care a surprins in mod unanim spectatori si sportivi si anume, aparitia unei generatii de fete, care fac concurenta serioasa baietilor, urcand pe podiumuri si dand dovada de o uimitoare tehnica de pilotaj. Asa sunt Aida Cojanu, locul trei la clasa MX65, Iasmina Stan, locul intai la clasa MX85 (!) si Stefania Bancila, locul III la aceeasi clasa!
Porniti dintre amatori, Laurentiu Tanase si Lucian Giurgiuveanu au evoluat fara complexe la clasa MX2, acolo unde s-a impus Virgil Corbea, iar clasa MX1 a fost castigata de un pilot cu o mare experienta, a carei pasiune pentru motocross s-a transmis mai departe fiicei sale Aida, “senzatia” clasei MX65,este vorba despre Ionut Cojanu. Nu in ultimul rand, amatorii si veterani au asigurat un flux consistent de sportivi, ei facand spectacol si prin… numar, grila de start fiind mereu aglomerata la cele doua clase. Alpar Rakossy este cel mai bun amator din acest an, iar la clasa rezervata “veteranilor”, Ciprian Popescu pare sa se relaxeze de sarcinile organizatorice, castigand intrecere de intrecere.
Motocross CUP 2014 – opinii organizatori
“Mereu apar lucruri care te iau prin surprindere, asa cum au fost conditiile meteorologice de la inceputul anului si ce s-a intamplat la Zarnesti, atunci cand echipa sarba de cronometraj a adus prea putine transpondere. Neutralizand rezultatele la acea etapa, am incercat sa ne gandim la toti sportivii si nu doar la 3-4 persoane. As fi vrut apoi si sa folosim circuitele de la Prundu si Autostrada A1, speram ca o vom face sezonul viitor, cand vom incerca si sa revitalizam clasa MX50. Conform regulamentelor FRM, la aceasta clasa se poate concura doar pana la 7 ani, ceea ce e foarte dificil pentru copii! Desigur, tinand cont de posibilitati si faptul ca aceasta este o cupa pe care o organizam cu eforturi proprii, vom pregati noi surprize si pe partea de imagine, asa cum anul acesta a fost zona de premiere si arcada Motocross Cup”, Adrian Raduta, Top Cross TCS
“Sezonul 2014 a fost unul foarte bun, peste sezoanele anterioare atat la capitolul organizare cat si la capitolul competitie. Ma bucur ca am reusit sa formam o echipa organizatorica omogena care s-a rodat in ultimile 2 sezoane, fiecare individ stie ce are de facut si lucram foarte bine impreuna. Pe aceasta cale multumim colegilor nostri de la Dual Motors si RAMS21 dar si lui Alexandru Olaru si Andrei Titi Georgescu. Implicarea lui Ion Rosu cu circuitul de la Bolintin Vale, Corsaru Rosu, a lui Tompa Csaba cu circuitul de la Sfantu Gheorghe si a lui Marcel Butuza cu circuitul de la Zarnesti au constituit un plus important in sezonul 2014. Mediatizarea 2014 a intrecut sezoanele anterioare, fie ca vorbim de presa scrisa, online, radio si TV. Multumim partenerilor nostri media si lui Bando Virginas pentru filmul etapelor din sezonul 2014. Pentru 2015 in urma unei scolarizari incercam sa ne formam un corp de arbitri de traseu profesionisti care sa fie prezenti la toate etapele din Motocross Cup. Este musai sa fim profesionisti in tot ce facem. Dar pentru noutatiile din sezonul 2015 vom mai discuta in perioada urmatoare. Stati pe aproape.”, Ciprian Popescu, Dual Racing Team
Motocross CUP, opinii sportivi
Ordog Istvan, tatal sportivului Ordog Zoltan, clasa MX65:
“Din pacate am participat doar la doua etape, la Corsaru Rosu si la Sfantu Gheorghe. Toate celalalte s-au suprapus cu Minicross-Hungary, seria in care am fost prezenti la toate cele sapte etape terminand pe podium la final de sezon, loc 3. Am spus din pacate, pentru ca toate etapele Motocross Cup sunt bine organizate, traseele bine pregatite, cursele sunt de o zi, ce sa mai spunem, totul e excelent! S-a dovedit o singura data ca tot motociclismul romanesc, ma refer la motocross a prezenta maxima la aceste etape! Avem numai cuvinte bune despre Motocross Cup, sa se continue mai departe!”
Andrei Poponut, clasa MX85:
“O competitie serioasa cu oameni seriosi, pregatirea circuitelor este de cea mai inalta clasa. Este chiar cu 10 clase peste ceea ce se intampla in campionatul national. Apropo, impreuna cu tatal meu, Emil Poponut, dorim sa anuntam faptul ca noi nu vom mai onora cu prezenta campionatul national pana nu vor fi schimbari, vom concura doar in Motocross Cup, Campionatul Est European si Campionatul Ungariei.”
Arthur Tataru, clasa MX2 Juniori:
“Mi se pare ca este o cupa foarte bine organizata, la fiecare etapa traseele au fost pregatite foarte bine. M-am simtit foarte bine la curse nu cred ca sunt lucruri care sa ma fi deranjat. Astfel, am progresat destul de mult pe parcursul sezonului, cel mai mult mi-a placut prima etapa de la Ciolpani, iar o etapa care sa nu imi fi placut nu exista, toate au fost super”
Tanase Laurentiu Mihai, clasa MX2:
“In urma cu trei ani am descoperit motocrossul si spre norocul meu am nimerit la un club de nota 10, Top Cross TCS . Aici am fost primit, indrumat si incurajat de toata echipa. Pentru mine acest club este a doua familie. In primi doi ani de motocross am mers la toate etapele de campionat national si Motocross Cup, plus cateva etape in Bulgaria. Apoi am luat decizia sa renunt la etapele de campionat national din cauza organizarii proaste si a circuitelor de doi lei .Ce mi-a placut cel mai mult in aceasta perioada,a fost cupa privata Motocross Cup. In 2014 am participat numai la aceasta competitie, unde m-am simtit ca acasa. Pot spune ca in aceasta cupa ai tot ce iti trebuie. Nu cred ca exista cineva care sa fi participat la Motocross Cup si sa spuna ca nu i-a placut ceva. Punctele forte ale acestei cupe pentru mine sunt: programul de desfasurare intr-o singura zi a unei etape, numarul destul de mare de sportivi la grila de start si, cel mai important, pregatirea circuitelor. Toate circuitele au fost aranjate in totalitate, oferind pilotilor satisfactie si siguranta. Felicitari organizatorilor si ne vedem la Motocross Cup 2015!”
Sanduly Szilard, MX Amatori:
“Motocross Cup este o competitie de calitate, ma bucur ca avem organizatori care au experienta si responsabilitate in acest sport. Pistele au fost foarte bine pregatite la toate cele cinci etape. Sper ca anul viitor sa fie mai multe etape si sper ca o sa am rezultate mai bune. In noiembrie ma apuc de antrenamente si astept cu nerabdare sezonul urmator”.
Malusel Ionut, MX Veterani:
Este o alternativa bine venita in motocrosul romanesc, o competitie bine organizata, tocmai de aceea am participat doi ani consecutivi in Motocross Cup. Ma declar multumit de formatul de o zi al competitei, ceea ce ne reduce considerabil cheltuielile, de modul in care sunt traseele amenajate si de respectarea programului de desfasurare al etapelor. Asteptam sezonul 2015 cu mai multe surprize placute din partea organizatorilor si felicitari pentru 2014. Bebe va saluta!”
Asteptam opinia ta!