Facebook RSS

Home Stiri Sibianul Mario Popovici este noul campion naţional al Cehiei, la clasa MX 65!
formats

Sibianul Mario Popovici este noul campion naţional al Cehiei, la clasa MX 65!

mario-popovici-numarul-unu-in-cehia

Motocrosul românesc a înregistrat o nouă performanţă, prin câştigarea titlului de campion naţional al Cehiei la clasa MX65, de către sibianul Marius „Mario” Popovici. Deşi ultima etapă, desfăşurată weekend-ul trecut la Pacov, un orăşel situat la jumătatea distanţei între Praga şi Brno, a fost una cu mari emoţii, sportivul de 11 ani s-a întors în România cu titlul de campion. Am stat de vorbă cu familia Popovici pentru a afla mai multe detalii despre această performanţă, reuşită într-o ţară cu o puternică tradiţie în motocross. În Cehia, Mario a concurat alături de 40 de piloţi de-a lungul celor şapte etape, niciodată cu mai puţin de 20 de copii la startul vreunei manşe!

 

Sibianul a reuşit să îşi construiască un avans considerabil în campionat, aflându-se pe primul loc în clasamentul general, din prima etapă până în ultima. La Pacov, Mario a culcat motocicleta într-un viraj, după care motorul nu a mai pornit, timp de peste un minut, ceea ce a făcut să fie depăşit de toţi concurenţii. „A fost senzaţional! Avea nevoie să se claseze în primii zece, pentru a aduna suficiente puncte, nu am mai crezut că poate reveni, dar în ultimul tur, a reuşit să recupereze”, povesteşte mama pilotului, Silvana Popovici.

mario-popovici-la-start-in-cehia

Foarte tânărul pilot a reuşit să câştige şi primii săi bani din motocross, suma de 1.100 de euro, aflându-se în cărţi şi pentru câştigarea titlului de campion naţional al Ungariei. Mario conduce în clasamentul general şi se pregăteşte pentru ultima etapă, care se va desfăşura pe 29 octombrie. Dacă ar fi să compare campionatul maghiar cu cel al Cehiei, cel de-al doilea i se pare mai dificil, întrucât, aici vin şi piloţii unguri, „la pachet” cu sportivii din această ţară. Sezonul acesta a fost unul foarte aglomerat pentru familia Popovici, cu aproape 30 de curse, întrucât Mario a concurat şi în cele şase etape de campionat est european, obţinând calificarea la finala pe zona sud est, desfăşurată în vară, la Locket, in Cehia, pe primul loc! Din păcate, o accidentare suferită la antrenamente, chiar înainte de această competiţie, a făcut ca el să privească finala din tribună, „cu lacrimi în ochi”, după cum povesteşte mama sportivului. Mario s-a refăcut însă destul de repede după fracturarea unui deget mare şi a putut să se concentreze pe campionatele din Ungaria şi Cehia, alergând la curse chiar şi în Austria!

 

„Dacă nu ar fi ungurii, acolo unde aleargă el, la clasa 65 cmc, Mario i-ar depăşi cu un tur de circuit pe cei cu care concurează în Campionatul Est European”, spun părinţii săi, care încă nu ştiu care va fi strategia pentru sezonul viitor. Din discuţia purtată de PR-ul Motocross CUP cu familia Popovici, am înţeles că în locul unei strategii de încurajare a tinerelor talente din motocrosul românesc, care iată, există, aşa cum am mai arătat, totul se rezuma la invocarea lipsei fondurilor de la minister. „Mario a arătat de ce e capabil în Cehia şi în Ungaria, pasul firesc pentru dezvoltarea sa ca pilot, este ca anul viitor să concureze în campionate şi mai puternice, în nord vestul Europei”, spun părinţii săi, de la care am înţeles că deocamdată au primit ca sprijin federal „jumătate din jumătatea” costului carburantului pentru deplasarea la etapele de est european, conform normei de consum a unui autoturism, adică şapte litri pentru suta de kilometri, dar şi explicaţia că „nu suntem bulgari”. Firesc ar fi ca Mario să concureze în Olanda, în Belgia, pe circuite cu nisip, ceea ce presupune însă un efort logistic şi financiar mult mai mare pentru familie. Un efort financiar care în mod firesc ar trebui să fie gestionat cu înţelepciune de forul care reprezintă suma cluburilor de motociclism din România şi anume Federaţia Română de Motociclism. Piloţi, antrenori, preşedinţi de cluburi, tehnicieni, toţi oameni cu experienţă şi viziune vor găsi cu siguranţă o cale prin care să canalizeze talentul acestui copil acolo unde toţi ne dorim să avem un român: în campionatele europene şi mondiale.

 

Până la asemenea… depărtarări, abordarea familiei Popovici este una optimistă: „suntem sătui de poveşti, noi ne vedem de ale noastre”, spun sibienii, adică de antrenamente, alături de campionul maghiar Kornel Nemeth şi de curse, care din păcate, nu primesc recunoaştere în România, din cauza regulamentelor federale. De aceea, sportivii au de ales între a-şi limita nivelul de performanţă, concurând în etapele de naţional, pentru titluri şi medalii şi a se axa pe provocările sportive în sine, aşa cum ar fi campionatul Cehei, din păcate, nerecunoscute încă de către minster. Sperăm că acest material să fie luat în seamă, chiar şi cu un nou răspuns punitiv din partea Federaţiei Române de Motociclism, întrucât în joc este viitorul unui foarte talentat sportiv, care în mai puţin de un deceniu, continuând acelaşi traseu ascendent, ar putea reprezenta România la cele mai înalte niveluri ale motocrosului. Să sperăm că vom… deveni bulgari!

mario-popovici-la-start-in-cehia_2

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *