Facebook RSS

Home Stiri Interviu Ciprian Popescu: “Nivelul a scazut drastic in motocrosul romanesc”
formats

Interviu Ciprian Popescu: “Nivelul a scazut drastic in motocrosul romanesc”

Presedinte al clubului sportiv Dual Racing si co-organizator al Motocross CUP, Ciprian Popescu are peste trei decenii de experienta ca pilot de motocross si enduro. Fanii mai tineri ai motociclismului nu stiu poate ca de clubul pe care il conduce se leaga organizarea unei etape de campionat mondial de supermoto, pe aeroportul din Bucuresti/Baneasa, in 2003 si la Arad in 2004, a unei etape de campionat mondial de motocross cu atas, pe circuitul de la Ciolpani, in 2003, dar si a unei etape de campionat mondial motocross MX3, in 2004. In 2002 si 2006, campionatul european de motocross a avut etape si la Ciolpani, gratie implicarii cluburilor Top Cross TCS si Dual Racing, iar in 2007, Campionatul European de Motocros MX2 junior si MX Open  si-a desfasurat o etapa pe acelasi circuit. Ciprian Popescu raspunde acelorasi intrebari adresate lui Adrian Raduta:

Ciprian Popescu

Care sunt sarcinile tale in organizarea Motocross Cup?

Tin legatura si pregatesc documentatia necesara cu tot  ceea ce inseamna autoritati, Primarie, Jandarmerie, Politie, Salvare, Federatie, pentru ca totul sa se desfasoare conform reglementarilor legale. De asemenea ma ocup de contractarile ce tin de logistica, de la cupe si trofee pana la echipa de cronometraj care vine din Serbia, la fiecare etapa Motocross Cup. Apoi, de regula, de miercuri sau de joi, impreuna cu Adrian Raduta si cu colegii de la firmele pe care le administram, ne deplasam la circuit pentru a ne ocupa de infrastructura – udare si marcaje, iar vineri seara suntem pregatiti pentru cursa.

Cum este sa fii si organizator si pilot?

Foarte greu. In saptamana premergatoare cursei am foarte multe telefoane de dat si documente de intocmit, dupa care urmeaza munca fizica la circuit, pentru ca nu ne permitem sa angajam o armata de oameni care sa faca acest lucru. Renuntam chiar si la a ne ocupa de afacerile personale timp de cateva zile si s-a intamplat sa ne prinda si ora 11 noaptea, udand la circuite. Sambata, trebuie sa supraveghez ca totul sa fie in ordine la circuit, dar aici, gratie, echipei cu care lucrez, aceeasi echipa de la Dual Motors si Topcross TCS, lucrurile se desfasoara mai usor, pentru ca s-a creat o rutina si fiecare stie exact ce are de facut.

Care a fost etapa ce te-a solicitat cel mai mult?

Autostrada A1 Militari. Sursa de apa era departe de circuit si dura foarte mult sa aducem cisterna alimentata. La fel s-a intamplat si la Bolintin Vale, aici cisterna ramanand blocata din cauza solului nisipos. Trebuie spus si ca la Sfantu Gheorghe nu am mai beneficiat de cronometraj electronic si a trebuit sa ne descurcam in maniera clasica. Am trecut insa si acest test si nu s-au inregistrat nemultumiri din partea pilotilor. Ma bucur ca am incheiat cel de-al patrulea sezon Motocross Cup si ca din ce in ce mai multi piloti apreciaza calitatea acestei competitii, a fost nevoie de ani buni ca acest lucru sa se intample si in continuare, nu vrem sa facem rabat de la calitate.

Cum se prezinta motocrosul in 2015, in Romania?

Numarul sportivilor a scazut drastic. Federatia Romana de Motociclism nu pare sa isi fi facut vreun obiectiv din relansarea si cresterea tineretului, a copiiilor, desi am tras nenumarate semnale de alarma pe aceasta tema. Ca rezultat, sportivii si-au pierdut interesul si cheful de a mai veni la competitii.

Consideri ca atmosfera de nemultumire creata in jurul Campionatului National s-a reflectat in Motocross Cup?

La etapa de national de la Copsa Mica au existat sportivi care au luat atitudine si au refuzat sa ia startul din cauza conditiilor improprii de concurs. Daca in anii trecuti, putini sportivi isi expuneau parerile in spatiul public, acum acest lucru se intampla si se poate face o paralela cu ceea ce se intampla la nivelul clasei politice. In Federatie sunt aceiasi oameni de 20 de ani, este un grup inchis, caracterizat prin nepotism si interes pentru propriul buzunar. Ca rezultat, nivelul motocrosului dar si ramura enduro a scazut drastic, la fel ca si alte clase sociale, de exemplu medicii, sportivii au ales sa plece din Romania, sa concureze in afara tarii. Federatia nu a stiu cum sa pastreze sportivii in Romania, sportivi nu sunt tratati asa cum merita, ca actori principali, ceea ce nu e greu de explicat, stiut fiind faptul ca oamenii din federatie nu au fost sportivi si se pare ca nu inteleg fenomenul. Nu am vazut oameni din conducerea federatiei sa vina pe la vreo cursa de motocross…

Care ar fi solutia?

De ani de zile am atras atentia asupra acestor chestiuni, am facut sugestii, propuneri. Una din ele ar fi ca sportivii care au licenta de enduro sa poata concura daca doresc la motocross si invers. De ce sa plateasca o licenta in plus? Nu s-au intrebat domnii si doamnele din federatie de ce la o cupa privata de enduro vin si cate doua sute de sportivi, iar la o etapa de campionat national de abia se strang patruzeci de piloti? Ca organizatori ai Motocross Cup am fost deschisi colaborarii, dar pana acum au primat doar interesele personale.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *