Facebook Twitter Gplus RSS

Home Slide Motocross Cup 2013. Punct şi de la capăt! Retrospectiva “tehnică” a unui sezon cu gazul în plin
formats

Motocross Cup 2013. Punct şi de la capăt! Retrospectiva “tehnică” a unui sezon cu gazul în plin

Publicat in 2013/11/18 de in Slide, Stiri

114 sportivi au alergat în acest sezon în Motocross CUP, cupa privată de motocross desfăşurându-se de-a lungul a şase etape. Primul start s-a dat pe 27 aprilie, aproape de Dunăre, pe circuitul de la Prundu (judeţul Giurgiu), după care caravana motocrosistică s-a îndreptat către Ciolpani, Zărneşti şi Şag, organizatorii, cluburile sportive Dual Racing şi Top Cross TCS reuşind să păstreze intact formatul cu şase etape al competiţiei, după anularea etapei prevăzute pentru circuitul de la Băicoi. Prin colaborarea cu clubul Speed Racing Timişoara, Motocross Cup a ajuns şi în vestul ţării, bucurându-se de succes în rândul riderilor locali. După o pauză estivală, au urmat etapele de toamnă, apropiate de Bucureşti, Autostrada A1-Militari şi din nou, Ciolpani, unde, pe 19 octombrie au fost premiaţi şi câştigătorii celor opt clase.

Sportivi de toate vârstele, de la micuţii care de abia au început să meargă la şcoală, aşa cum sunt George Iulian Manta sau Zoltan Ordog, „miniaturalii” piloţi de la clasa MX50, până la domnii cu părul alb care încă stăpânesc la perfecţie tehnica abordării săriturilor, aşa cum este Alexandru Enceanu, alergător de cursă lungă la clasa Veteranilor, cu toţii şi-au dat întâlnire în Motocross Cup! Se cade să vorbim şi despre fetele care alergat în Motocross Cup, Aida Cojanu, locul trei la MX 50, Iasmina Stan, Ştefania Băncilă, Sorina Sandu şi Georgeta Petrescu ne-au arătat că motocrosul nu e numai un sport al bărbaţilor! Credem că şi datorită pregătirii riguroase a circuitelor de concurs şi a coerenţei organizatorice, şi de-a lungul acestui sezon, numărul accidentărilor a fost minim, trei mai exact, sportivii fiind în afara oricărui pericol. De altfel, în ceea ce priveşte suportul medical, fiecare etapă a beneficiat de prezenţa a câte două ambulanţe, cu un doctor şi şase asistenţi medicali. Între 12 şi 25 de arbitri sunt convocaţi şi instruiţi pentru fiecare etapă, sarcina lor fiind să semnaleze din timp piloţilor orice inicident de pe traseu.

Pentru că organizatorii Motocross CUP sunt la rândul lor piloţi, cu rezultate în competiţiile interne şi internaţionale, s-a insistat pe asigurarea unui cronometraj profesionist, cu cipuri, chiar dacă aceasta a presupus contractarea unei companii specializate din Serbia, Belgrade Timing. Desigur, aceste eforturi ar fi în van, dacă circuitele nu ar fi pregătite corespunzător, ceea ce presupune o muncă ce se poate întinde de la 12-24 de ore până la trei zile, în funcţie de modificările şi reparaţiile necesare. Iată şi tipurile de utilaje folosite: câte un buldozer, un bobcat, un tractor cu scarificator, un camion şi o cisternă de apă, ceea ce înseamnă şi 1.000 litri de carburanţi “arşi” per etapă. Pentru că sub nici o formă nu ne dorim ca etapele de Motocross Cup să devină probe de supravieţuire şi orientare în praful care se poate forma pe circuite, un minim de 25.000 de litri de apă este folosit per etapă, aceasta cantitate putând creşte semnificativ în funcţie de condiţiile meteorologice. De pildă, cea mai toridă etapă a Motocross CUP, alergată în august 2012 şi prezentată inclusiv în cadrul ştirilor sportive de către o televiziune comercială cu acoperire naţională, într-un moment de maximă audienţă, a necesitat 80.000 de litri de apă.


Iată şi cum arată rutina de pregătire a unui circuit: “Cu două săptămâni înainte de ziua concursului începem cosmetizarea zonei, tundem iarba, delimităm zonele pentru spectatori, ne îngrijim de zona de campare a sportivilor, etc., pentru ca apoi să trecem la pregătirea “la brut” a circuitului, iar dacă circuitul a mai fost inclus în Motocross Cup, de regulă de marţi, putem începe să lucrăm <la fineţe> să pregătim trambulinele, virajele, etc”, spun Adrian Răduţă şi Ciprian Popescu. Munca organizatorilor nu se termină însă aici, existând multe alte „acareturi” care trebuiesc pregătite, precum generatoare de curent (la Prundu şi la Autostrada A1 Militari au fost aduse unităţi de 40Kwa) sau curăţătoare cu presiune, puse la dispoziţia sportivilor între manşe, toate rezultate în urma eforturilor de atragere de sponsori şi parteneri tehnici.

 

 

Toate aceste eforturi organizatorice permit sportivilor să se “dezlănţuie” pe circuite, mii de spectatori beneficiind de un spectacol care sperăm ca pe unii să-i relaxeze, iar pe alţii să-i inspire să aleagă calea sportului. Toate informaţiile necesare sportivilor şi fanilor pot fi găsite pe site-ul www.motocrosscup.ro, alături de filmul fiecărei etape, pentru care sunt folosite două camere digitale profesionale, patru camere GoPro Hero şi un mini-elicopter telecomandat. “Dorim să le mulţumim partenerilor media din presa specializată şi generalistă, din mediul on line şi din print, alături de posturile de televiziunile care au difuzat imagini de la etapele Motocross CUP. Le mulţumim tuturor sponsorilor şi partenerilor tehnici care ne-au ajutat să oferim sportivilor şi publicului un motocross de calitate, alături de proprietarii circuitelor care au găzduit cele şase etape: Cătălin Corbea, proprietarul circuitului de la Prundu, Ilie Răduţă, proprietarul circuitului de la Ciolpani, Marcel Butuza, proprietarul circuitului de la Zărneşti, Manfred Spendier, cel care ne sprijină în organizarea etapei Autostrada A1 Militari şi desigur Claudio Cutaia, proprietarul circuitului de la Şag, alături de Răzvan Irimescu. Ne revedem cu forţe proaspete în 2014!”, spun membrii echipei Motocross Cup.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *